21 grudnia uczniowie klas IV-VIII wzięli udział w grze szkolnej pt. „MOC EMOCJI”. Zabawa rozpoczęła się od zagadek w języku angielskim, następnie uczniowie zmagali się z zadaniami matematycznymi i zagadkami logicznymi. Dużym zaskoczeniem było wykonanie tańca do świątecznej piosenki pt. „Jingle Bells”. Pomimo skrępowania i początkowej nieśmiałości, uczniowie zaskakująco dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Na zakończenie gry uczniowie zapisywali swoje marzenia na własnoręcznie wykonanych samolotach, które obecnie ozdabiają dolny korytarz naszej szkoły.
Gra miała na celu:
- Kształtowanie u uczniów postaw szacunku dla norm i zasad społecznych oraz odpowiedzialności i zaangażowania społecznego.
- Nabycie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi poprzez otwartą komunikację
- Przeciwdziałanie negatywnym zachowaniom (uzależnieniom, przemocy) poprzez zaangażowanie uczniów w aktywne działania,
- Reintegracja zespołów klasowych poprzez zaspokojenie podstawowych potrzeb uczniów: autonomii, kompetencji i przynależności.
- Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami.
- Porozumienie bez przemocy jako skuteczny sposób komunikacji w klasie.
- Rozpoznawanie i wyrażanie uczniów jako podstawa radzenia sobie przez ucznia z przeżywanymi emocjami.
- Sposoby osiągnięcia niezbędnej dla zdrowia psychicznego równowagi, zarówno uczuć radości, wdzięczności, optymizmu, jak i przykrych emocji oraz stresu.
- reningi kształtowania pozytywnego obrazu siebie.
___________________________________________________________________________________________
Zdjęcia podczas gry wykonane zostały aparatem zakupionym z funduszy pozyskanych z projektu "Laboratoria Przyszłości".