Na dole strony, znajdują się załączniki z harmonogramem zajęć (do pobrania).
Numer Projektu: FELU.10.03-IZ-00-0187/23-00
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Wartość Projektu: 2 838 416,09
Wydatki kwalifikowalne: 2 838 416,09;
kwota dofinansowania: 2 539 866,09 zł w tym 2 412 653,68 ze środków UE.
Cel: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości programu
rozwojowego obejmującego wsparcie uczniów w ramach zajęć wyrównawczych,
rozwijających i terapeutycznych, nauczycieli w ramach szkoleń i studiów podyplomowych
oraz doposażenie placówek i dostosowanie ich do potrzeb osób z niepełnosprawnością w
szkołach podstawowych w Jastkowie, Snopkowie, Tomaszowicach, Płouszowicach i
Ożarowie. Wsparciem zostanie objętych 605 uczniów i 90 nauczycieli. Projekt ma na celu
podniesienie jakości świadczonych usług oraz przygotowanie szkoły do prowadzenia edukacji włączającej, koncentrującej się na grupach, które najbardziej potrzebują wsparcia, z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD-univesal learning desing).
Zakres Projektu:
● Warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów podnoszące
ich kompetencje w zakresie przedmiotów takich jak: matematyka,j.polski, j. angielski,
geografia;
● Warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koła naukowe, koło żeglarskie,
zajęcia medialne;
● Zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej,
rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-pedagogiczne;
● Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy
zawodoznawcze;
● Zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-
buntowniczymi);
● Zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z zakresu
integracji społecznej;
● Zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia ręki I i II
stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs Fotograficzny). Kursy
zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
● Zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z zakresu
mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu filmów i obróbki
zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia. Szkolenia i warsztaty
zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą uzyskanie kwalifikacji;
● Wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
● Wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
● Adaptacja sal do integracji sensorycznej;
● Wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Kluczowe wskaźniki projektu:
PRODUKTY:
● Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
● Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 5
● Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne
objętych wsparciem – 605 osoby
● Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem –
90 osób
● Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych,
objętych wsparciem – 158 osób
● Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 316 osób
● Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy
zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby
● Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z
niepełnosprawnością – 5
● Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w
zakresie edukacji włączającej – 5
● Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 90 osób
● Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb
publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
REZULTATY:
● Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 575 osób
● Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali
kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85 osób
● Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 38 osób
Numer Projektu: FELU.10.03-IZ-00-0187/23-00
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Wartość Projektu: 2 838 416,09
Wydatki kwalifikowalne: 2 838 416,09;
kwota dofinansowania: 2 539 866,09 zł w tym 2 412 653,68 ze środków UE.
Cel: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości
programu rozwojowego obejmującego wsparcie uczniów w ramach zajęć
wyrównawczych, rozwijających i terapeutycznych, nauczycieli w ramach szkoleń i
studiów podyplomowych oraz doposażenie placówek i dostosowanie ich do potrzeb
osób z niepełnosprawnością w szkołach podstawowych w Jastkowie, Snopkowie,
Tomaszowicach, Płouszowicach i Ożarowie. Wsparciem zostanie objętych 605
uczniów i 90 nauczycieli. Projekt ma na celu podniesienie jakości świadczonych
usług oraz przygotowanie szkoły do prowadzenia edukacji włączającej,
koncentrującej się na grupach, które najbardziej potrzebują wsparcia, z
zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD-univesal
learning desing).
Zakres Projektu:
Warsztaty dla uczniów: zajęcia rozwijające i wyrównawcze dla uczniów
podnoszące ich kompetencje w zakresie przedmiotów takich jak:
matematyka,j.polski, j. angielski, geografia;
Warsztaty dla uczniów z robotyki i programowania, koła naukowe, koło
żeglarskie, zajęcia medialne;
Zajęcia dla uczniów: terapeutyczne, logopedyczne, integracji sensorycznej,
rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, psychologiczno-
pedagogiczne;
Szkolny Ośrodek Kariery - zajęcia z doradztwa zawodowego, wyjazdy
zawodoznawcze;
Zatrudnienie asystenta dla uczniów o SPE (z zachowaniami opozycyjno-
buntowniczymi);
Zajęcia dla nauczycieli: studia podyplomowe podnoszące kompetencje z
zakresu integracji społecznej;
Zajęcia dla nauczycieli: kursy zawodowe podnoszące kompetencje( Terapia
ręki I i II stopnia, TUS I i II stopnia, Programowanie, Robotyka, Kurs
Fotograficzny). Kursy zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą
uzyskanie kwalifikacji;
Zajęcia dla nauczycieli: szkolenia, warsztaty podnoszące kompetencje z
zakresu mediacji szkolnej, zielonej transformacji, nagrywania, montażu
filmów i obróbki zdjęć, warsztaty z zakresu stymulowania rozwoju ucznia.
Szkolenia i warsztaty zakończone zewnętrzną certyfikacją potwierdzającą
uzyskanie kwalifikacji;
Wyposażenie w materiały edukacyjne, biurowe, plastyczne;
Wyposażenie w sprzęt elektroniczny oraz licencje i programy;
Adaptacja sal do integracji sensorycznej;
Wyjazdy edukacyjno- integracyjne.
Grupy docelowe:
Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych:
1) pięć Szkół Podstawowych , dla których organem prowadzącym jest Gmina
Jastków:
a) SP im. Józefa Piłsudskiego w Jastkowie (SPJ)
b) SP im. Anny i Andrzeja Nowaków w Ożarowie (SPO)
c) SP im. Bolesława Prusa w Płouszowicach (SPP)
d) SP im. Józefa Ignacego Kraszewskiego w Snopkowie (SPS)
e) SP im. Jana Pawła II w Tomaszowicach.(SPT)
2) Uczniowie uczęszczający do ww. szkół w łącznej liczbie 605 uczniów (286 K,
319M), w tym 37 OzN (15K, 22M), w tym:
a) SPJ: 190 (91K, 99 M), w tym 11 OzN (5K, 6M)
b) SPO: 73 (32K, 41M), w tym 0 OzN
c) SPP: 88 (44K, 44 M), w tym 11 OzN (4K, 7M)
d) SPS: 155 (76K, 79M), w tym 4 OzN (2K, 2M)
e) SPT: 99 (43K, 56M), w tym 11 OzN (4K, 7M).
oraz nauczyciele zatrudnieni w ww. szkołach w łącznej liczbie 90 os. (84 K, 6M), w
tym 1 OzN (1K):
a) SPJ: 29 (26K, 3M)
b) SPO: 14 (14K, 0M)
c) SPP: 18(17K, 1M)
d) SPS: 18 (18K, 0M)
e) SPT: 11 (9K, 2M).
Kluczowe wskaźniki projektu:
PRODUKTY:
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami –
5
Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie
ogólne objętych wsparciem – 605 osoby
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych
wsparciem – 90 osób
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i
edukacyjnych, objętych wsparciem – 158 osób
Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 316 osób
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i
edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta – 3 osoby
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z
niepełnosprawnością – 5
Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych
wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 5
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych
wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 90 osób
Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb
publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
REZULTATY:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 575
osób
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy
uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 85 osób
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 38
osób
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie